22 Ağustos 2008 Cuma

zencefilli limonata

gectigimiz kis ,arkadaslarimiz agir gribe yakalanmisti,okadar agirdi ki doktor dahi evlerine gelmisti..
doktorunsa tek soyledigi,ginger icin..yani zencefil...
buralarda antibiyotik sayiyla ozel kutularda verilir,hatta mumkunse hic ilac verilmez..doktorlar once dogal yollari kullanir
zencefil pilavda,ette,gazli iceceklerde dahi sik kullanilan bir bitki..
faydasi bol bir bitki..
gribal durumlar icin dogal bir ilac degeri tasıyan, balgam sokturen, bronsite iyi gelen, kolestrolu dusuren, iltihaplanmayı ve odemi atan zencefil; solunum yolu rahatsızlıklarında, terlemeyi arttırması nedeniyle toksinlerin atılmasına ve ates dusurucu etkiye de sahip. Isıtıcı etkisi, soguk algınlıgı ve faranjit gibi solunum yolu rahatsızlıklarında oldukca etkilidir. Boyle bir rahatsızlıkta taze zencefili sıcak su olan bir bardaga rendeleyip, bal ile tatlandırabilirsiniz. oksuruk icinse bal ile zencefili karıstırıp bir kasık yiyebilirsiniz. Romatizmal agrıları azaltır, kusmayı onler, yagları yakar, bagırsak gazı sokturur, istah acar, ishali keser, bedeni ve zihni gucu arttırır daha ne olsun:)
limonata malzemeler;
-3 orta boy zencefil
-seker(buranin sekeri cok tatli oldugundan olculerimiz tutmayacaktir,yarim bardak diyim,gerekirse eklenir)
-4limon
-su
yapilisi;
soyulmus ve kucuk kucuk dogranmis zencefiller seker ile kaynatilir,kaynadiktan yakalsik 7-8dk sonra kapatilir,sogumaya birakilir
limonlar kucuk parcalara bolunur,blendirdan cekilir
posali limon suzgecten gecirilerek zencefilli suruba katilir
ister soguk ister ilik ister sicak icilir sifa niyetine

3 yorum:

beyza dedi ki...

Zerrin zencefilin faydalarin duymustum datadi guzel mi peki? sanki biraz aciymis gibi geliyor bana..

zerrin dedi ki...

dogrudur biraz aci..babamiz sifa niyetine iciyor ben zevk niyetine..nerminin icmesi icinse teneke kutuya koyup kandirmam gerekiyor

Adsız dedi ki...

Merhaba Zerrin,
Daha once zencefilli limonatayi yaptim ve ev halki olarak bayilarak ictik.Bir kez daha denemeden once, aklima takilan, minik dogradigimiz zencefiller ne oluyor sorusunu sormak istedim, haslanmis zencefilleri de mi blenderden geciriyorsun? Ben gecen sefer sadece haslama suyunu kullanmistim da, emin olmak istedim.
Harika bilgiler icin sana ve tum yazarlara tesekkurler.
Aylin, oksuren ve durmadan burnu akan Girayin annesi