Tarhana corbasini kucuklugumden beri cok severim. Zeynep de ek gidaya basladigindan beri severek yiyor. Ama Murat'a bir turlu sevdirememistim bu corbayi. Taa ki icine nohut katma fikrini Rumeysa'dan ogrenene kadar..
Tarhana annanemin marifetli ellerinden cikma. Cok guzel yapiyor annanem. O yasina ragmen hala usenmeden evde yapiyor salcasini, tarhanasini. Ellerine saglik annanecigimin.
Corbanin tarifi cok basit, faydalari ise anlatmakla bitmez. Tereyagini eritip su koyuyorum, sonra karistirarak tarhanayi ekliyorum ve en son olarak da daha onceden islattigim nohutlari ekliyorum. Ben nohutlari topluca islatip kullanmadigim kismi buzluga koydugumdan cok kolay oluyor. Nohut da corbayla pisiyor ve corbaya ayri bir lezzet veriyor. Ara sira karistirarak kaynatiyorum ve kaynayinca da ustune annemin Uluborlu'dan, annanemin bahcesinden toplayip kuruttugu nanelerden dokuyorum. Bir de tereyag Uluborlu'daki sutcu teyzenin evinden, nohutlar da Senirkent'ten olsa, alin size %100 organik tarhana corbasi..