Eminim her cocuk cok sever pizzayi. Benim kizim gibi.. Ben de cok severdim cocukken, hala da severim. Ama hamurla aram cok iyi degildir. Mayasini tutturmakta cok zorlaniyorum. Bu pizza hem maya kullanilmadan hem de cok cabuk hazirlandigindan tam bana gore. Zeynebim acikti mi cok sabirsizdir. Cok istahli degildir ama aciktigi anda yemegini onunde ister. Bu tarif benim imdadima yetisti. Bu pizzayi yiyip de begenmeyen pek gormedim. Aslinda bir tane var ama ismini burada aciklamak istemiyorum:)
Malzemeler:
1 su bardagi un
Yarim pk kabartma tozu
1 cay kasigi tuz
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagindan biraz eksik sivi yag
yarim domates
kasar peyniri
kekik
ve pizzanin ustune eklemek istediginiz hersey(sucuk, biber, mantar, misir, zeytin benim aklima gelenler)
Unu tuz ve kabartma tozuyla karistiriyoruz. Icine yogurt ve yagi ekleyip guzelce karistirdiktan sonra teflon tavaya hamuru yayiyoruz. Uzerine yarim domates rendesini (yoksa sulandirilmis salca da olabilir) yayip onun uzerine de sucugu vs. diziyoruz. En uste kasar peyniri rendesi ve kekik koyup, kapagini kapatip orta buyuklukteki ocagin kisik atesinde 15-20 dk pisiriyoruz.
Pistigini hamurun alti kizarmaya baslayinca anliyorum. Sicacik yiyince cok guzel oluyor. Soguduysa isitmak icin tavaya birkac damla su koyup azicik isitiyorum, yine yumusacik oluyor. Cok cabuk hazirlandigindan sahurlar icin de ideal.
Bir de sucuklari evde yapabilsem cok saglikli bir ogun olacak kizim icin. Yine de disaridan pizza almaktan daha iyidir..