kahvalti etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kahvalti etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

30 Nisan 2009 Perşembe

Bebek Ekmeği


Kilo alması bana ve doktoruna göre biraz yavaş seyreden bebişimin mamalarına, karbonhidrat olması açısından son 1,5 aydır ufalanmış ekmek içi ekliyorum. Doktorumuz, beyaz unun, içerdiği gluten nedeniyle şimdilik sakıncalı olduğunu söyledi. Besleyici olması ve ayrıca kabızlığı önlemesi nedeniyle yulaf ununu tavsiye etti. Ben de ekmeği yulaf unuyla hazırladım. Ancak markette % 100 yulaf unu olan bir marka bulamadık. Bu nedenle yulaflı tam buğday unu aldık. İçinde, çok faydalı olduğunu bildiğim ruşeym de var. Gene de, tamamen yulaf unu içeren bir marka biliyorsanız paylaşır mısınız?
Malzemeler (pişirme kabına girme sırasına göre)
1 cup su
1/8 cup zeytinyağı
2 + 1/3 cup yulaflı tam un
1/3 cup mısır unu
1/3 cup irmik
1 +½ TSP kuru maya (çay kaşığı)
Su ve zeytinyağı kaba dökülür. Ayrı bir kapta yulaflı un, mısır unu ve irmik karıştırılır. Bir kaşık yardımıyla sıvı karışımının üzerine serpilir. Kuru maya da eklenerek pişirilir. Benim makinam, her hangi bir ayar yapılmadığı zaman orta renkli kabukta pişiriyor. Bizim yediğimiz ekmekler için bu gayet güzel. Ancak bebek ekmeğinde, sanırım tam un olması nedeniyle bu ayarda çok sert bir kabuk çıkıyor. Bu nedenle pişirmeye başlamadan önce kabuk ayarını en düşüğe getirmekte fayda var.
Pişen ekmeği soğuduktan sonra dilimliyoruz. Kabuk kısımlarını ayırarak içini ufalıyoruz. Mamalarına eklemek üzere bir buzdolabı poşetine koyuyoruz. Bebeğinizin iştah durumu ve yeme kapasitesine göre, benim yaptığım gibi bu ekmek içini 2’ye bölerek yarısını derin dondurucuda saklayabilirsiniz. Artan ekmek kabukları, çorbalara harikulade “kıtır” oluyor (yani “kruton” :))
Bu ekmekte tuz ve şeker yok. Her ne kadar bebeğin yemeklerine ufacık bir çimdik atılmasını öneren kişilerle karşılaştımsa da, ilk 1 yıl için hiç tuz kullanılmamasını söyleyen çok daha fazla sayıda Internet sayfası, kitap ve blog okudum. Siz ne düşünüyorsunuz?

16 Nisan 2009 Perşembe

Lor Peyniri


Börek yapmaya karar verip kolları sıvadınız. Yufkalar tepsiye serildi, yağlandı. Ama o da ne, evde peynir yok!! Hımm, bir bakalım, evde süt var mı? Evet, varmış.. O halde kendi peynirimizi hemen yapıyoruzzz


1 lt süt
2 yemek kaşığı sirke
Tülbent


Sütü bir tenceye alıp altını yüksek ateşte yakıyoruz. İyice kaynayınca sirkemizi ilave edip karıştırıyoruz. Süt hemen kesiliyor. Tencerenin altını kapatıyoruz. Bu şekilde süt soğuyana kadar bekletiyoruz.


Derin bir kabın üzerine bir süzgeç, süzgeçin üzerine de tülbent yerleştiriyoruz. Kesilmiş ve içinde topaklar oluşmuş sütü bu süzgeçten geçiriyoruz. Tülbenti iyice sıkarak suyunun alttaki kaba akmasını sağlıyoruz. İstenirse katı bir peynir için suyunun iyice akmasını bekleyebiliriz. Tülbentin içindeki bu yamuk yumuk beyaz şey, bizim lezzetli lor peynirimiz oluyor. Evet, 1 litre sütten çıka çıka 2 yumruk kadar bir şey çıkıyor, ama gayet sağlıklı ve lezzetli. Hemen dereotu, maydanoz veya patates, havuçla bir iç hazırlayıp doğru böreğin içine!

Kahvaltıda yemek isteseniz peynirimizin ömrü 1 hafta. Zaten bu kadar ufak miktar -eğer bizdeki gibi 6 aylık bir bebek değilseniz :) 1 haftaya hayli hayli biter.

Eee, kalan su? Aman atmayın! Neler yapabiliriz? Öncelikle çorba. Sonra, böreğin üzerine dökmek için süt harcına eklenebilir. Bu durumda süt miktarını azaltmakta fayda var. Ekmek yapılabilir. Denedim, gayet lezzetli oluyor. Veya bebeğiniz varsa buz küplerinde dondurup her gün bir küp, mamasına katabilirsiniz. Veya bu suyu direkt lıkır lıkır içebilirsiniz :) Yurtdışında aynı bizdeki ayran gibi plastik şişelerde peynir altı suyu satılıyor ve insanlar alıp bir güzel kafaya dikiyorlar..

19 Ağustos 2008 Salı

yerfistigi ezmesi(peanut butter)


buralarda yaygin bir inanis var,kotu anneler cocuklarinin beslenmesine fistikezmeli sandvic koyar diye..kotu demeyelim biz onlara, zaten kasit tembellik..
ben de nerminin katilara gecisinden beri mamasina azdan baslayarak fistik ezmesi koydum:)),amaa icindeki B vitaminleri sebebiyle..ve dun organigi karsima cikti,sepete ekledim..
bense B vitamin komplex kullaniyorum ve basladigim gunden itibaren daha sabirli ,daha pizitif,daha enerjik daha... daha..... anne oldum...butun annelere tavsiyemdir
ve eklemeden gecemeyecegim..bir hastalik var..Arakibutirofobi... Yerfistigi ezmesini yerken damaga yapismasindan korkma
bazi faydalari;
* Zihinsel ve bedensel yorgunluğu alır.
* İçinde bulunan B1 vitamini kan şekerinin yakılması, kalp sağlığının korunması ve öğrenme gibi beyin fonksiyonları için gerekli olan bir vitamindir.Yaşlanmaya karşı vücudu koruduğu gibi alkol ve sigaranın zararlı etkilerini de azaltır.
* İçerdiği B3 vitamini kolesterolü düşürür, dolaşımı arttırır, zihni açar.
* Kanın pıhtılaşması, kas gücü ve sinir iletimi için gerekli olan kalsiyum minerali içerir.
* Posalı bir besindir. Posalı besinler kanser yapıcı zararlı maddelerin bağırsakta kalma süresini kısalttığı ve bağırsak duvarı ile temasını azalttığı için kanserden korunmada faydalı olurlar.
* Yalnız olarak yenmeli, portakal, elma, armut gibi meyve veya sebzelerle tüketilmemelidir.