hamur isleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
hamur isleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

30 Nisan 2009 Perşembe

Bebek Ekmeği


Kilo alması bana ve doktoruna göre biraz yavaş seyreden bebişimin mamalarına, karbonhidrat olması açısından son 1,5 aydır ufalanmış ekmek içi ekliyorum. Doktorumuz, beyaz unun, içerdiği gluten nedeniyle şimdilik sakıncalı olduğunu söyledi. Besleyici olması ve ayrıca kabızlığı önlemesi nedeniyle yulaf ununu tavsiye etti. Ben de ekmeği yulaf unuyla hazırladım. Ancak markette % 100 yulaf unu olan bir marka bulamadık. Bu nedenle yulaflı tam buğday unu aldık. İçinde, çok faydalı olduğunu bildiğim ruşeym de var. Gene de, tamamen yulaf unu içeren bir marka biliyorsanız paylaşır mısınız?
Malzemeler (pişirme kabına girme sırasına göre)
1 cup su
1/8 cup zeytinyağı
2 + 1/3 cup yulaflı tam un
1/3 cup mısır unu
1/3 cup irmik
1 +½ TSP kuru maya (çay kaşığı)
Su ve zeytinyağı kaba dökülür. Ayrı bir kapta yulaflı un, mısır unu ve irmik karıştırılır. Bir kaşık yardımıyla sıvı karışımının üzerine serpilir. Kuru maya da eklenerek pişirilir. Benim makinam, her hangi bir ayar yapılmadığı zaman orta renkli kabukta pişiriyor. Bizim yediğimiz ekmekler için bu gayet güzel. Ancak bebek ekmeğinde, sanırım tam un olması nedeniyle bu ayarda çok sert bir kabuk çıkıyor. Bu nedenle pişirmeye başlamadan önce kabuk ayarını en düşüğe getirmekte fayda var.
Pişen ekmeği soğuduktan sonra dilimliyoruz. Kabuk kısımlarını ayırarak içini ufalıyoruz. Mamalarına eklemek üzere bir buzdolabı poşetine koyuyoruz. Bebeğinizin iştah durumu ve yeme kapasitesine göre, benim yaptığım gibi bu ekmek içini 2’ye bölerek yarısını derin dondurucuda saklayabilirsiniz. Artan ekmek kabukları, çorbalara harikulade “kıtır” oluyor (yani “kruton” :))
Bu ekmekte tuz ve şeker yok. Her ne kadar bebeğin yemeklerine ufacık bir çimdik atılmasını öneren kişilerle karşılaştımsa da, ilk 1 yıl için hiç tuz kullanılmamasını söyleyen çok daha fazla sayıda Internet sayfası, kitap ve blog okudum. Siz ne düşünüyorsunuz?

3 Eylül 2008 Çarşamba

Ev yapimi pizza


Eminim her cocuk cok sever pizzayi. Benim kizim gibi.. Ben de cok severdim cocukken, hala da severim. Ama hamurla aram cok iyi degildir. Mayasini tutturmakta cok zorlaniyorum. Bu pizza hem maya kullanilmadan hem de cok cabuk hazirlandigindan tam bana gore. Zeynebim acikti mi cok sabirsizdir. Cok istahli degildir ama aciktigi anda yemegini onunde ister. Bu tarif benim imdadima yetisti. Bu pizzayi yiyip de begenmeyen pek gormedim. Aslinda bir tane var ama ismini burada aciklamak istemiyorum:)
Malzemeler:
1 su bardagi un
Yarim pk kabartma tozu
1 cay kasigi tuz
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagindan biraz eksik sivi yag
yarim domates
kasar peyniri
kekik
ve pizzanin ustune eklemek istediginiz hersey(sucuk, biber, mantar, misir, zeytin benim aklima gelenler)
Unu tuz ve kabartma tozuyla karistiriyoruz. Icine yogurt ve yagi ekleyip guzelce karistirdiktan sonra teflon tavaya hamuru yayiyoruz. Uzerine yarim domates rendesini (yoksa sulandirilmis salca da olabilir) yayip onun uzerine de sucugu vs. diziyoruz. En uste kasar peyniri rendesi ve kekik koyup, kapagini kapatip orta buyuklukteki ocagin kisik atesinde 15-20 dk pisiriyoruz.
Pistigini hamurun alti kizarmaya baslayinca anliyorum. Sicacik yiyince cok guzel oluyor. Soguduysa isitmak icin tavaya birkac damla su koyup azicik isitiyorum, yine yumusacik oluyor. Cok cabuk hazirlandigindan sahurlar icin de ideal.
Bir de sucuklari evde yapabilsem cok saglikli bir ogun olacak kizim icin. Yine de disaridan pizza almaktan daha iyidir..