30 Nisan 2009 Perşembe

Bebek Ekmeği


Kilo alması bana ve doktoruna göre biraz yavaş seyreden bebişimin mamalarına, karbonhidrat olması açısından son 1,5 aydır ufalanmış ekmek içi ekliyorum. Doktorumuz, beyaz unun, içerdiği gluten nedeniyle şimdilik sakıncalı olduğunu söyledi. Besleyici olması ve ayrıca kabızlığı önlemesi nedeniyle yulaf ununu tavsiye etti. Ben de ekmeği yulaf unuyla hazırladım. Ancak markette % 100 yulaf unu olan bir marka bulamadık. Bu nedenle yulaflı tam buğday unu aldık. İçinde, çok faydalı olduğunu bildiğim ruşeym de var. Gene de, tamamen yulaf unu içeren bir marka biliyorsanız paylaşır mısınız?
Malzemeler (pişirme kabına girme sırasına göre)
1 cup su
1/8 cup zeytinyağı
2 + 1/3 cup yulaflı tam un
1/3 cup mısır unu
1/3 cup irmik
1 +½ TSP kuru maya (çay kaşığı)
Su ve zeytinyağı kaba dökülür. Ayrı bir kapta yulaflı un, mısır unu ve irmik karıştırılır. Bir kaşık yardımıyla sıvı karışımının üzerine serpilir. Kuru maya da eklenerek pişirilir. Benim makinam, her hangi bir ayar yapılmadığı zaman orta renkli kabukta pişiriyor. Bizim yediğimiz ekmekler için bu gayet güzel. Ancak bebek ekmeğinde, sanırım tam un olması nedeniyle bu ayarda çok sert bir kabuk çıkıyor. Bu nedenle pişirmeye başlamadan önce kabuk ayarını en düşüğe getirmekte fayda var.
Pişen ekmeği soğuduktan sonra dilimliyoruz. Kabuk kısımlarını ayırarak içini ufalıyoruz. Mamalarına eklemek üzere bir buzdolabı poşetine koyuyoruz. Bebeğinizin iştah durumu ve yeme kapasitesine göre, benim yaptığım gibi bu ekmek içini 2’ye bölerek yarısını derin dondurucuda saklayabilirsiniz. Artan ekmek kabukları, çorbalara harikulade “kıtır” oluyor (yani “kruton” :))
Bu ekmekte tuz ve şeker yok. Her ne kadar bebeğin yemeklerine ufacık bir çimdik atılmasını öneren kişilerle karşılaştımsa da, ilk 1 yıl için hiç tuz kullanılmamasını söyleyen çok daha fazla sayıda Internet sayfası, kitap ve blog okudum. Siz ne düşünüyorsunuz?

9 yorum:

newmom dedi ki...

merhaba, blogunuzu bulduguma cok sevindim çok faydalı bilgiler var. doktorumuzun verdigi yeme tablosu beni hic tatmin etmiyor. 6 aylık olan bebegime kahvaltıya basladık, ve ilk adım olarak 'eti bebek ekmegi' ile keçi peyniri veya beyaz peynir karıştırmamız söylendi. (15 gün sonra ceviz ve yumurta sarısı da ekleyin dedi) yumuşatmak için de su katmamizı söyledi. ancak bu karışımı ne kadar rondolasak da pütürler bir türlü geçmedi ve de bebeğimin boğazına takılarak öksürttü. bu şekilde yedirmem imkansız. bebek ekmeği içinde şeker olduğundan zaten hoşuma gitmemişti, bir de boğazına takılınca, acaba 1 ay daha beklesem mi ekmek eklemek diye düşündüm. ne dersiniz?

figen abla dedi ki...

çok eski bir anneyim ben..
benim gençliğimde bu kadar bilinçli değildik..sizler ne kadar şanslısınız..
özellikle bildiklerinizi paylaşmanız ne kadar güzel..
sevgiyle inceledim bloğu..
ve sevgilerimi bırakıyorum ayrılırken :)

Berceste dedi ki...

Misir unu dikkatimi cekti. Organik misir unu cok kolay bulunabilir birsey midir, uyarida bulunmak gerekmez mi?

ÇokBilmiş dedi ki...

Ben ilk 1 sene hiç tuz kullanmadım. Hatta ilk 2 sene diyebilirim. Ondan sonraki sene de olabildiğince tuzsuz pişirdim yemekleri. Sonra zaten bizim damak tadımız da tuzsuz yemeye alıştı, ailecek az tuzlu yiyoru artık :)

Tuz zararlı mıdır,değil midir bilemiyorum. Ama tuz bir tür sostur. Yeme isteğini arttırmak için kullanılır.

Bu nedenle ben bebeğimin damak tadını etkilemek istemedim. Tüm besinlerin tatlarını yalın hali ile tanısın ve sevsin istedim. Yani tuzlu salatalık yemeye alışan biri, tuzsuz salatalığı yavan bulabilir değil mi? Çok şükür şimdi 3,5 yaşında olan kızım, tüm meyveleri ve pekçok sebzeyi çiğ çiğ tüketmeyi çok seviyor...

Tuz yeme isteğini arttırdığı için, eğer bebeğinizin az yediğini düşünüp porsiyon mitarını arttırmak istiyorsanız doğal tuzlardan faydalanabilirsiniz. Mesela etin içerisinde doğal olarak tuz bulunur. Bu nedenle et suyu ile pişen yemekler doğal olarak tuzlu oluyor.

ÇokBilmiş dedi ki...

Berceste selam :)

Bu konuları en iyi sen bilirsin. Ben de mısır unu aşığı biri olarak sormak istiyorum: Bildiğim kadarıyla mısır ürünleri dışarıdan GDO'lu olarak alınabiliyor ama henüz GDO'lu mısır yetiştirme izni verilmedi, değil mi? Yani eğer yerli üretim mısır ve mısır unu alırsak GDO'suz olduğuna güvenebiliriz?

Yoksa ona da güven olmaz, organik sertifikalı bulun mu dersin?

O da başka bir soru aklımdaki: Genetiği ile oynanmış tohum ile yetiştirilen bitkiler organik sertifikası alabiliyor mu?

ÇokBilmiş dedi ki...

newmom: Doktorunuz "eti bebek ekmeği" mi önerdi?

O ekmek denen mamulün içinde şeker sanırım en zararsız olan katkı maddesi.

O ürünün içindekiler kısmını doktorunuza okutup, o maddelerin zararlı olup olmadığını sorar mısınız? Merak ettim ne cevap verecek...

Normal ekmek dururken neden paketlenmiş bir ürünü önermiş ki acaba?

Berceste dedi ki...

Organikte kesinlikle GDO'lu tohumla baslamaya izin yoktur ve elbet sonrasinda da. Yani birsey organik sertifikasi almis ise o urunde GDO yoktur. Hibrite izin verilmekteymis ama GDO'ya asla.

Misira gelince, misir tozlasma alani cok yuksek olan bir urun. Senin urunlerinde olmasa bile cevreden bulasma orani fazla. Es kaza kontrolsuz sekilde birisi ekmis ise tozlasarak senin sapasaglam misirini da GDO lu hale getirmesi mumkun. Bir tek tanecik tohumla baslayan yanlis urun, butun ulkenin misirini bozabilir zamanla. Turkiye belli sayida urune GDO lu olma hakki verdi. Hayvan yemi olarak kullanilan bir tur pancar, bir tur patates, pamuk aklimda kalanlardan. Iclerinde misir da var miydi bakmak lazim. Ama yurtdisindan gelen urunlerin icerisinde illa ki var. Furuktoz surubu olarak var, misir surubu olarak var. Bir sekilde var. Ben evde organik olmayan hicbir misir urununu almiyorum, aldirmiyorum, tuketmiyorum. Hayatimda en cok sevdigim sey olan misirdan da olabildigince uzak duruyorum :( Bu habere gore izin verilenler arasinda misir da var! http://www.hurriyet.com.tr/yasasinhayat/15452264.asp

ÇokBilmiş dedi ki...

Berceste, ben hala iyimser olmaya çalışıyorum :) Şimdi o haberden benim anladığım, GDO'lu mısır ürününün ithaline izin verilmiş. Yani GDO'lu mısır ürünü ithal ediliyor da tohuma izin yok gibi anladım? Öyle anlamak istiyorum yani :)

Eğer doğruysa yani GDO'leru mısır tohumu ithal edilmiyorsa ve dolayısıyla GDO'lu mısır üretimi yasaksa, yerli malı mısır, en azından şimdilik, GDO'suz demektir?

Berceste dedi ki...

Cok iyi niyetlisin diyecegim :)

Teorik olarak dedigin dogru olabilme ihtimali tasisa da, pratikte o tohumu ekmek de mumkun! Dolayisi ile ben de GDO suz misir yok ihtimalinden hareket ediyorum!