9 Ekim 2008 Perşembe

Arap Sabunu

Evde deterjan kullanamama rahatsızlığımdan bahsetmiştim. İşte bu problemime bir çözüm olarak annemim yıllar önce uyguladığı temizlik yöntemi çok işime yaradı. bakın arap sabunu hangi işlerimi halletmeme yardımcı oluyor:

1. Fayans aralarının temizlenmesi: Fayans arasındaki derzlerin özerine ince bir tabaka haline sürüp yaklaşık bir saat bekledikten sonra hafifçe fırçaladığınızda derzler bembeyaz, fayanzlarınız pasparlak oluyor. Hem de diğer kireç çözücü temizlik maddelerinin derzlerde oluşturduğu deformasyon da olmuyor. Ben yeni taşındığım evin mutfağındaki fayanslara uyguladım. Yağ tabakasının üzerine iyice yapışmış inşaat kirini çok güzel temizledi.

2. Halı yıkama: Gene mutfaktaki halıda önceden yıkamaya gönderdiğimde de çıkarılamamış olan kalıcı lekeler vardı. Arap sabunuyla yikayıp duruladıktan sonra hem parladı, hem de lekelerden kurtulduk.

3. Leke çıkarma: Özellikle beyaz çamaşırlarda kalan ve sadece makinada yıkama ile çıkmayan lekelerin üzerine biraz arap sabunu sürüp bir saat beklettikten sonra makinaya atarsanız çamaşırlar bembeyaz oluyor.

Şimdiye dek kullandığım alanlar bunlar. Ama bunun dışında koltuk silme, duvar silme gibi temizlik işlerinde de çok işe yarayacağına inanıyorum. Benim için en önemli özelliği ise ellerimden çatlamalara, dolayısıyla da egzamamın yeniden başlamasına neden olmaması. Yani içinde bize ve çevremize zarar veren kimyasal maddelerin bulunmaması.

Herkese bayram sonrasında iyi temizlikler...

30 yorum:

beyza dedi ki...

Burada bulabilir miyim acaba.. Benim de elimde basladi biliyor musun Rumeysacim?

Mon Petit Chou dedi ki...

arap sabununun kokusundan dolayı pek kullanmıyordum ama bu bilgilerden sonra evden eksik etmeyeceğim. teşekkürler.

rumeysa dedi ki...

Beyzacım, çok üzüldüm sende de başlamış olmasına. İnşallah ilerlemez benimki kadar. En azından losyonlu deterjan alarak ellerinin zarar görmemesini sağlayabilirsin.

Sevgili Duru'nun annesi, arap sabununun tek olumsuz yönü kokusu zaten. Ama kokusu çabuk geçiyor. Bir de insanın evde emekleyen bir çocuğu varsa, yerlerin "zehir" olmayan bir temizleyici ile temizlenmiş olması, kokuyu güzelleştiriyor diyebilirim:)

Bitki Cadısı dedi ki...

Doğrusu bende arap sabunu kullanıyorum,diğer deterjanlar ellerimi mahvediyor,üstelik diğer deterjanların yarı fiyatından daha ucuz nerdeyse.

nalan dedi ki...

ne varsa eskilerde,annelerde var değilmi.

nalan dedi ki...

ne varsa eskilerde,annelerde var değilmi.

Ferda dedi ki...

Elde yıkamalar için bulaşık deterjanı olarak Pril kullanır ve tavsiye de ederdim. fanatiğiydim diyebilirim. Ancak Pendikteki Bir marketten Titiz marka sıvı arap sabunu alınca tüm kavramlar değişti. Ürünün ambalajı bulaşık deterjanı kutularına benziyor, üstünde bulaşıkta da kullanılır ibaresini okuyunca bir deneyim dedim.. ve son derece yağlı bulaşığı harika temizledi.. mis gibi de kokuyor.. Bildiğimiz, doğal arap sabunu, bir sürü kimyasal da yok içinde... tavsiye ederim efendim.

Adsız dedi ki...

ferda ya sormak istiyorum.bu titiz marka arap sabunu hangi marketlerde var?ben yesilkoyde oturuyorum.bilen varsa lutfen soylesin.cunku 8 aylik bir bebisim var benim.onu tehlikeye atmak istemiyorum:((

Adsız dedi ki...

Ferda Hanım,
Pendik'te hangi marketten aldınız sıvı arap sabununu acaba? ben de Kurtköy'deyim, almak istiyorum da.
Güldemir

Adsız dedi ki...

sa.ALLAH c.c.razı olsun bilgilendirdiğiniz için aynen uygulamaya gidecegim.bulaşık mak.kullanmayıda deneyeceğim.bundan böyle ziyaretçinizim.A.E.O.

aysarayı dedi ki...

arap sabununu bi ara almıştım ama içeriği hayvansal diye biliyordum ondan biraz tiksinmiştim ne tür bir hayvandan olduğunu bilemediğim için...hala temkinliyim.araştırmadayım..

Semahat Yüksek dedi ki...

Arap sabununu sizin tavsiyeniz üzerine kullanmaya başladım. Gerçekten evime ekonomik katkısı oldu. hatta alttaki dükkandaki kuzenimede tavsiye ettim oda temizlik işlerinde kara geçti çocuk :) Artık nette bile satıorlar.

Banu dedi ki...

Tavsiyeniz üzerine netten sipariş ettim. Antepli bir firma çok hoş çocuklar hemen yolladılar. Birde kimyasal içerik içermeyen çamaşır deterjanı sipariş ettim. Kimyasallar çocuklarda alerji yapıyor yaa

Adsız dedi ki...

ARAP SABUNU KESİNLİKLE ORGANİK BİR ÜRÜN DEĞİLDİR,SON DERECE KİMYASAL BİR İÇERİĞİ VARDIR,ARAŞTIRIP ÖĞRENEBİLİRSİNİZ,KÜÇÜK BİR DÜZELTME YAPMAK İSTEDİM .

Behzat dedi ki...

Organik demek hiçbir kimyasal kullanmadan doğadan elde etmek demektir. Tabiki sabunlarında organik ve doğal olması beklenemez ama piyasadaki deterjanlardaki kimyasalların güzel doğamıza verdikleri zararları dikkate alırsanız arap sabunu bunların yanında hiç kalır.
Çünkü arap sabununda bitkisel yağlar ve yağları sabuna dönüştüren sabun asidi vardır. bunlar tepkimeye girdikten sonra ortaya son derece zararsız yarı katı bir madde çıkar. İşte buna arap sabunu denir.
Doğaya zarar vermek istemiyorsanız arap sabunu son derece zararsız ve bir okadarda ekonomiktir.
Ben yıllardır güvenle kullanıyor ve eşime dostuma tavsiye ediyorum.

Adsız dedi ki...

arabsabunu kostik bazlı olduiçin iyi durlamak lazım 260 derece ısıda kaynıyor mikrop olması mümkündiil tamamı ayçiçek yagı yani hamya 3 gün kaynar sonra tenekeye koyulur saygılar

Adsız dedi ki...

Sayın aysarayı arap sabununun hayvansal yağdan elde edildiğini sölediniz ancak tüm sabunlar zaten yağ karışımından elde edilir. Hangi yağ olduğunu üreticiye kalmıştır bence bu kadar düşünmeyiniz. Çünkü bugüne kadar kullandığınız normal sabunlarda bu detayı düşünmediyseniz dert etmeniz gerek yok. Önemli olan diğer kimyasal ürünlerden hem kendinizi hem dünyayı korumak olmalı.

GULNUR dedi ki...

arap sabunu (potasyum sabunu ya da yumuşak sabun olarak da bilinir) denen bu sabun ev işlerinde ya da sanayide kullanılır. arap sabunu üretiminde kullanılan sıvı yağlar, keten, kenevir, karanfil ve balıktan çıkarılan yağlardır. bazlı çözelti, bir potasyum çözeltisidir (koh). palmitik, stearik veya oleik asitin potasyum tuzları arap sabunu olarak bilinir. zayıf bir çözelti, sonra da sabunlaşacak sıvı yağ konur ve kütle kaynama noktasına yakın ısıtılır ve karıştırılır. en sonunda kostik çözelti eklenir. yüzeyde köpük kalmayınca ve kaynama düzenli bir hale gelince, pişme tamamlanır. ayrıca, tatlı badem yağından hareketle badem yağı sabunu, sodyum silikat içeren sert bir sabun olan silikatli sabun, %10-15 sert sabun, kum, çakıl taşı ya da toz haldeki sünger taşı karışımı olan mineral sabun gibi başka sabunlar da üretilir. arap sabunu, 5ºc'nin altında donmaya başlarken, 25ºc'den sonraki sıcaklıklarda buharlaşmaya başlar.
sabun konusu en çok merak edilen ve en sık sorulan sorulardan biri olduğu için burada bu konu hakkında fazladan birkaç şey daha söylemek istiyorum.
altı karbondan yüksek yağ asitlerinin metallerle yaptıkları tuzlara "sabun" denir. sodyum ve potasyum sabunları suda erirler. ancak diğer metallerin tuzları (sabunları) genellikle erimezler ve temizleyici değillerdir. potasyum sabunları sodyum sabunlarından daha fazla yumuşaktır ve daha çabuk erirler. doymamış yağ asitlerinin verdiği sabunlar doymuş olanlara oranla suda ve alkolde daha fazla erir. alkali metal sabunları eter, benzol ve kloroformda erimezler. ağır metallerin sabunları erimez.
piyasada satılan sabunlar aynı yağ asitlerinin sodyum tuzlarıdır. bunlarda suyun sertliğini gidermek için sodyum karbonat ve sodyum silikat vardır. palmitik, stearik veya oleik asitin potasyum tuzları arap sabunu olarak bilinir. uzun zincirli yağ asitlerinin kalsiyum sabunları motor yağlarının katımında bulunur. alüminyum sabunları ise dayanıklı jeller oluşturduklarından endüstride kullanım alanı bulmuştur.
sabunların asit ortamda bozulmaları ve sert sularda çözünmeyen toprak alkali sabunlarına dönüşmeleri kullanımda sakıncalar doğurduğundan deterjan adı verilen temizleyiciler geliştirilmiştir. deterjanlarda yağ asitlerinin tuzlarıdır. bütün deterjanlar nötr, katyonik veya sabunlarda olduğu üzere anyonik olabilen hidrofilik bir grupla birlikte hidrofobik hidrokarbon yapısına sahiptir.
kaynak: http://www.biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/

Adsız dedi ki...

hepinizin yazısında kimyasalların elllerinize verdiği zararı okudum oysa bizin şehrimizde üretilen temizlik ürünleri bitkisel olup asla cilde zarar vermez.Bir çok arkadaşımızın ellerindeki eksamanın bizim ürünlerle geçtiğine şahit olduk

Çetintaşlar dedi ki...

hepinize doğal içerikli ayla sprey arap sabununu tavsiye ederim.ben yüzeylerde kullanıyorum mükemmel bir sonuç veriyor.

reyyan dedi ki...

Ben sirkeyle toz alıyorum, kızım her yeri ellediği için kimyasal kullanmak istemiyorum. su bidonunun pompasını falan da sirkeli suda bekletiyorum. sirke kokusu hoş değil ama kimyasal madde kullanmak istemediğiniz yerlerde kullanılabiliyor, mikrop öldürüyor. koku hemen geçiyor zaten. yeşillikleri, toz bezleri, elbezi vs bazen sirkeli suda bekletilebilir. Fakat bulaşık makinanıza parlatıcı olarak kullanmayın, üretici firmalar önermiyor. süzgeci eritebiliyormuş. organik günler ....

Adsız dedi ki...

reyyan hanım gerçek sirkenin litresi 20 tl civarında..saf sirke alıp kullandığınızı hiç sanmıyorum..marketlerde satılan sirkelerde ise bolca zararlı madde mevcut yapay sirke onlar..aynı kutu soda ve doğal maden suyu arasındaki fark gibi..o yüzden organik meyve satanlar aman bizim ürünleri market sirkesinde bekletmeyin diyorlar..

Adsız dedi ki...

Wow, that's what I was seeking for, what a stuff! present here at this blog, thanks admin of this web site.

My website - wedding dresses

Adsız dedi ki...

сontinuously i used to read ѕmaller сοntent which also clеar theіr motive,
аnԁ that is аlso happening with this paragraph whісh I am reading now.


My hοmepage - Seopressor v5

Adsız dedi ki...

You can definitely see your enthusiasm in the work you write.
The world hopes for even more passionate writers such as you who aren't afraid to mention how they believe. Always go after your heart.

Here is my site; Seo

Adsız dedi ki...

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

my web site; online televizyon izle

Unknown dedi ki...

Organik Ürünler Olarak Elinize ve vücudunuzu koruyacak Ersağ Ürünleri Hem Yerli Hem Ekonomik İlgilenen anneler organigiz.com a baksın

Adsız dedi ki...

GRİN ARAP SABUNUNU insan sağlığına vedoğaya hiç bir zarar vermez, atık yağdan üretilmez herkeze tavsiye ederiz

Erguvan dedi ki...

Sanırım bir yıl kadar önceydi; Grin arap sabununu keşfettim. Mutfakta da kullanıyorum, yerleri silmekte de. Temizliginden memnunum, kokusu ise tam anlamıyla bağımlılık yapıcı :) Satın aldığım dükkandan başka ikinci bir yerde görmedim henüz. O yüzden alıp alıp eşe dosta hediye ediyorum. Kokusu yüzünden Arap sabunu kullanamadıklarını söyleyenlerin Grin'i rahatça kullanabileceklerini düşünüyorum. Katısını ayrı beğeniyorum, şişede satılan sıvısını ayrı. Hararetle tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

şimdiye kadar aldığımız arap sabunlarını kullanmakla beraber gerçek arap sabunu değiller annem eskiden kullandığı için kokusunu ve kıvamını beğenmedi gerçek arap sabunu olmadığını söyledi ama gene de kullanıyoruz deterjandan iyidir