11 Eylül 2008 Perşembe

Plastik biberonlar zararli mi?

Minicik bir yavru, dogar dogmaz kucaginiza veriliyor. Cok aciz, annesine muhtac.. Allah'in mucizesi, anne sutuyle besleniyor. Bir sut onu nasil da besliyor, buyutuyor. Emzirmek hem anneye, hem cocuga faydali. Sonra zamanla ek gidalar almaya basliyor. Anne birazcik kiskaniyor bu arada, kuzusu artik sadece annesine muhtac degil ya! Biraz da tedirgin: "Acaba dogru mu besliyorum yavrumu, acaba saglikli malzemeler mi kullaniyorum". Bu zamana kadar %100 dogal beslenen bebek zamanla gercek dunyadan nasibini almaya basliyor.
Zaman zaman biberonu hepimiz kullanmisizdir bebeklerimize. Kimimizin bebegi hic anne sutu almamistir, kimimiz sadece su veya sut vermek icin kullanmisizdir biberonu. "Yeter ki sut icsin, biberonla da olsa" demisizdir.
2003 yilinda yapilan bir bilimsel calismada bakin ne cikiyor ortaya:
Plastik biberonda ve bircok plastik gida ambalajinda kullanilan bir madde, farelerde genetik hasara neden oluyor. Maddenin adi bisphenol A, BPA. Disi farelerde yumurta hucrelerinde gorunen genetik hasar dusuge, dogustan ozure, zihinsel hastaliklara neden olabiliyor.
Case Western Reserve University School of Medicine'de genetik anormallikler konusunda uzman olan Patricia A. Hunt, calismalarin hayvanlar uzerinde yapildigini, ancak insanlarda da benzer hasarlara neden olabilecegini tahmin ettiklerini soyluyor.

Makale ile ilgili haberi buradan okuyabilirsiniz.
Sanirim plastik konusunda ekstra hassas olmamiz gerekiyor. Mumkun oldukca cam kullanalim. Allah korusun, ben zararlarini okuyunca cok urktum.

4 yorum:

Mon Petit Chou dedi ki...

ben çok şanslıyım galiba çünkü Duru'yu ne biberona ne de emziğe alıştırdık o da sağolsun hep reddetti.şimdi bu yazıyı okuyunca iyi ki istememiş diyorum.

beyza dedi ki...

Kesinlikle..
Ben de disaridayken rahat edeyim diye cok ugrasmistim, ama benim kizim da pek kabul etmedi ikisini de. Makaleyi okuyunca sukrettim.

nalan dedi ki...

beyzacığım burada zerrinin su şişeleri(pet) ile ilgili uyarısından sonra araştırmaya gayret ederek bir iki yazı yazdım biliyorsun.bilenleri yardıma çağırdım ama gördüm ki bu konuda boşluk çok.
dil bilmiyorum bu yüzden sağlıklı bilgiye ulaşmam zor.siz araştırsanız çok iyi olur.
örneğin plastiklerin altında üçgen içinde numaralar var 0.80-1-5 gibi. bunlar kullanılan madde veya özelliği ile ilgili sanıyorum ama ne demektir anlayamıyorum.dediğim gibi ben ilkokul öğr.emeklisiyim.araştırma yapma şansım zayıf.
Lütfen siz bu konuya el atın.ben de fevkelade rahatsızım evde plastik ne varsa düşman gibi görüyorum ,kullanmadan da olmuyor:)

beyza dedi ki...

Nalan abla, siz bizim ogretmenimizsiniz eminin en cok bilen sizsinizdir ama ben yine de en kisa zamanda yapabildigim arastirmalari size sunacagim. Ramazanin tatli kosturmacasindan firsat bulunca..