2 Nisan 2009 Perşembe

Ev Yapımı Tuzot


Hayatımıza son 1-2 yıldır giren ve yemeklerimize anında lezzet katmasıyla vazgeçemediğimiz tuzot’lardan, monosodyum glutamat içermesi nedeniyle bir süredir uzak duruyordum. Eşimin memleketinde bizden çok uzun süredir mutfağa girmiş olan, dolayısıyla damağında alışkanlık yapmış olan bu katkı maddesi için arayıştaydım ne zamandır. Ta ki üye olduğum bir yemek grubuna sevgili Mine’den gelen tarife kadar. Ana fikir, sebzelerin robottan geçirilerek fırında uzun süre kurutulması, sonra tekrar robottan geçirilmesi. Tabii ya! İşte bu! Tarifte, belli malzemeler kullanılmıştı ama ben, dolabımdaki tüm sebzeleri ekledim. Ha bu arada, ben tuz koymadım! Bu karışımı bebişimin mamalarına da koymak istiyorum çünkü. Yani tuzsuz bir tuzot yapmış oldum :)



Malzemeler



2 havuç

2 domates

100 gr şalgam

1 kabak

100 gr bezelye

100 gr taze fasulye

100 gr brokoli

2 soğan

½ demet maydanoz sapı

½ demet taze soğan sapı

½ demet dereotu sapı

100 gr tuz (ben eklemedim)



Tüm malzemeler robotta inceceik kıyılır. Geniş bir kasede iyice karıştırılır. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir. Hamur halini almış olan karışım, tepsiye yayılır. Fırın 75 dereceye ayarlanır. Tepsi konarak fırının kapağına tahta bir kaşık sıkıştırılarak hafifçe aralık kalması sağlanır. Bu durumda 7 saat pişirilir. İyice kuruyup küçülen, yer yer çatlamış olan karışım tekrar robottan geçirilir. Karışımınız hazırdır. Güle güle, gönül rahatlığıyla kullanın.


Bu sebze tuzu ile çorbalar, soslar, köfte harçları ve yaratıcılığınıza göre daha bir çok şey yapabilirsiniz. Malzeme seçimi de dolabınızdaki sebzelere göre ayarlanabilir. Tek tavsiyem, mantar kullanmayın! Fırında karararak kötü bir görüntü olşturuyor. Baktım tepsim yer yer siyahlandı, mantarları tek tek ayıklamak zorunda kaldım karışımdan. Bunun dışında, özellikle soğan ve domatesi kullanın, derim. Ben robottan geçirmeden önce domatesin kabuklarını soydum. Kabuğunun hazmı zor olduğu için karışıma hiç girmesin istedim. Bu arada, koca karışım fırında kuruya kuruya ufacık kalıyor. Fırının saatlerce çalışması da cabası. Yani çok ekonomik bir yöntem değil. Ama kesinlikle daha sağlıklı.

9 yorum:

GeCe dedi ki...

çok faydalı bir yazı teşekkürler

biselle dedi ki...

Rica ederim; afiyetle, sağlıkla tüketiniz.

Unknown dedi ki...

Merhaba,tarif çok güzel,bende etsu gibi tabletleri çok seviyorum ama katkı maddesi olduğu için kullanmak istemiyorum.

Bu tarifin 7 saatte olmasının bir amacı varmı acaba?Daha kısa sürede yapsak olmazmı*

Birde bunun gibi et yada tavuk tableti yapabilirmiyiz,böyle bir tarif varmı elinizde,teşekkürler.Asuman

biselle dedi ki...

Merhaba Asuman Hanım,

Tarifin 7 saat olmasının özelliği şu: Bu kadar sürede sebzeler pişip kuruyor. Ben pişirirken sık sık kontrol ettim, maalesef daha öncesinde biraz yaş kalıyorlardı. Bu durumda fırından çıkartsak bile robotta çekip toz haline getiremeyiz.

Ben de sizin gibi et veya tavuk suyu tableti yapmayı istiyorum. Buradaki tariften hareketle sebze karışımına et eklenebileceği düşünülse de 7 saatlik pişirme süresinde bu et muhtemelen kömür olacaktır! :) Bu nedenle, ben et suyu veya tavuk suyu çıkartıp (özellikle kemiği sebzelerle kaynatıp) buz küpleri halinde donduruyorum. Gerektiğinde de 1-2 küp atıyorum yemeklere, sebzelere. Bunun için özellikle tavsiyem, marketlerde satılan, buz yapma amaçlı şeffaf poşetlerin kullanılması. Üstten et suyunu dolduruyorsunuz. Doldurma aşamasında zaten küpler oluşuyor. Sonra poşetin ağzını bağlıyorsunuz. Gerektiğinde de küp halinde kullanıyorsunuz. Çok pratik ve sağlıklı..

Adsız dedi ki...

bu tuzot tarifini deneyeceğim. güzel olduğunu sanıyorum. ancak kemik kaynatma fikrini tutmadım. kemik suyunun bizim bildiğimiz faydaları dışında kolestrole zemin teşkil ettiği, tansiyon içi
n zararlı olduğu söyleniyor. artık et suyu tavsiye ediliyor. saygılar

Adsız dedi ki...

Tarifin sonuna doğru içimden "o fırın 7 saat çalıştımı ne kadar fatura gelir haberin varmı" dedim :) ama siz belirtmişsiniz sonda ama doğallığın sağlıklı olmasının da bir bedeli var

Mor Düşler dedi ki...

Guneste kurutun 4.5 gun kurumazsa sureyi uzatin..

Mor Düşler dedi ki...

Guneste kurutun 4.5 gun kurumazsa sureyi uzatin..

Bram dedi ki...

Güneş fırınında kurutmak süper olur. Sıfır masraf...7 saatte hazır(7 saati sallıyorum tabi kafadan) 😉